Ana Sayfa / Genel / Majör Depresyon Nedir ?

Majör Depresyon Nedir ?

Majör depresyon , kişinin gündelik yaşamını etkileyecek kadar yoğun ve tedavi getirecek düzeydeki ağır ruhsal çöküntüler ile belirtilen bir rahatsızlık olarak bilinmektedir. Bunun dışında kişi de değersizlik ya da suçluluk hisleri gibi bilişsel , bitkinlik gibi davranışsal ve iştahsızlık ya da uyku düzenindeki bozulmalar majör depresyonda göze çarpan belirgin özelliklerdendir.

Majör depresyonun ortaya çıkışında genetik faktörler çok etkili olmamaktadır. Az da olsa kişinin birinci derece akrabalarında depresyon görülüyorsa görülme sıklığı kişide artacaktır. Fakat kişinin erken yaşlarındaki ruhsal durumuna olumsuz etki yapacak aile üyeleri kayıpları veya aile ilişkisinin depresyona yatkınlığı arttırdığını söylemek mümkündür. Majör depresyon başka hastalıklarla görüldüğü gibi başka hastalıklara ikincil durum gibi de eklenebilir. Ya da bir ilaç etkisiyle ortaya çıkabilmektedir. Yine aynı şekilde sosyo-ekonomik faktörler etkileyebilmektedir. Depresyonun kendi içinde farklı türleri vardır. Bunlar mevsimlik olarak görülebilir veya düzelip tekrar karşımıza çıkanlar olarak görülebilmektedir.

Majör Depresyon Belirtileri Nelerdir?

Kişi önceden eğlenerek,zevk alarak yaptığı etkinlikleri artık yapmak istemez. Gelecek ilişkin olumsuz ve karamsar bir duygu durumundadır.

Herhangi bir konuda seçim yaparken bu konuda genelde zorlanırlar.

Kendini değersiz hisseder ve işe yaramadığını düşünürler.

Katıldığı etkinlikleri yapamaz hale gelirler.

Majör Depresyon Tedavisi

Depresyon kendi haline bırakıldığında “hafif depresyonlar” 2-4 ayda kendiliğinden düzelebilir. Tabi yine tekrar olasılığı vardır. Ağır depresif nöbetlerde ilaç tedavisi mutlaka gereklidir. İlaçla beraber kişinin hasar görmüş öz saygısını tedavi edecek şeyler uygulanmalıdır. Psikoterapi ve ilaç tedavisi beraber olarak yürütülmelidir. Majör depresyon ne kadar ciddi olsa da tedavi edilebilen bir hastalıktır.

Yazar: Ozan AKDÖKER

Kişisel Gelişim İçin Neler Yapılmalı?

Ev ortamında nasıl kendinizi geliştireceğinizi öğrenmek ister misiniz? Herkesin özel kurslara, kişisel gelişim merkezlerine gidebilme …